Algemene Voorwaarden Pulse20
Opdrachtnemer: Pulse20
Opdrachtgever: Klanten van Pulse20 die door medewerk(st)er van Pulse20 behandeld worden.
Opdracht: EMS-sessie op afspraak.
Locatie: Plaats waar EMS-sessie op afspraak wordt uitgeoefend.
Artikel 1: Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen die Pulse20 doet en op alle overeenkomsten die zij sluit.
- De wederpartij van Pulse20 wordt aangeduid als klanten van Pulse20 die door medewerker/ster van Pulse20 behandeld worden, hierna te noemen: klant.
- Bij strijd tussen de inhoud van de tussen Pulse20 en de klant gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden, gelden de bepalingen uit de overeenkomst.
Artikel 2: Overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand door ondertekening van het inschrijfformulier en betaling van de eerste termijn.
- De overeenkomst is strikt persoonlijk en derhalve niet overdraagbaar aan derden.
Artikel 3: Duur en beëindiging
- De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van 12 of 24 maanden en gaat in vanaf de inschrijvingsdatum.
- Pulse20 hanteert een proefperiode van 12 weken waarmee de klant de jaarovereenkomst voortijds kan wijzigen of stopzetten na betaling van de 3e termijn. Dit dient uiterlijk een week voor het einde van de 12-weken proefperiode per e-mail te worden aangegeven. De proefperiode gaat in op het moment van de eerste inschrijving, ook als dat in eerste instantie gebeurt o.b.v. een rittenkaart. Een terugkerend lid kan geen aanspraak maken op een nieuwe proefperiode. Een abonnementswijziging of -beëindiging dient uiterlijk een week voor het einde van de proefperiode per e-mail te worden aangevraagd. Gemiste lessen tijdens de proefperiode worden niet gerestitueerd. Wanneer men start op basis van een ‘jaaractie’ waarbij men een voordeel krijgt bij het aangaan van een jaarabonnement, vervalt de proefperiode.
Indien het lid geen aanspraak maakt op de ‘12-weken garantie’ zijn wijziging of opzegging pas weer mogelijk een jaar na inschrijving. Tussentijdse abonnementswijzigingen of opzegging na de proefperiode van 12 weken zijn niet mogelijk. - Tijdens actieperiodes waarin bij inschrijving een gratis maand wordt weggegeven, geldt dat de 12-weken proefperiode ingaat ná de gratis maandtermijn. Het abonnement kan in dat geval voortijdig worden opgezegd na 16 weken. Dit dient uiterlijk in de 15e week van het lidmaatschap per e-mail te worden aangegeven.
- Als er na een jaar geen opzegging heeft plaatsgevonden, wordt de overeenkomst voor onbepaalde duur voortgezet. Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van één incassomaand, tenzij het abonnement weer met een jaar wordt verlengd.
- Na een abonnementsjaar kan er een aanbieding worden gedaan om het abonnement voor nog een jaar te verlengen. Indien het lid hiermee instemt, vervalt hiermee de maandelijks opzegbaarheid tot het eind van dit nieuwe abonnementsjaar.
- Overeenkomsten die voor onbepaalde duur zijn voortgezet, kunnen met inachtneming van een opzegtermijn van één incassomaand worden opgezegd.
- In geval van een langdurige ziekte, blessure, zwangerschap of letsel kan het lidmaatschap voor de duur van minimaal één maand tot een maximum van drie maanden (en in het geval van zwangerschap tot 6 tot 8 weken na de bevalling), worden opgeschort. Dit geldt niet bij bijvoorbeeld studie, stage, werk en vakantie. Een dergelijke pauze dient tijdig en per e-mail te worden aangevraagd. Opschorting is alleen mogelijk na het overleggen van een medische verklaring. Bij een tijdelijke bevriezing/pauze van het abonnement wordt de looptijd van het contract automatisch opgeschort met de duur van de pauze.
Artikel 4: Prijs en prijswijziging
- Het lidmaatschapsgeld wordt vooraf overeengekomen.
- Bij inschrijving betaalt de klant inschrijfkosten en de door Pulse20 aangewezen eerste huurtermijn van een EMS pak van Symbiont. De inschrijfkosten en huurprijs van een EMS Symbiont pak worden vooraf overeengekomen.
- Pulse20 heeft het recht om het lidmaatschapsgeld te wijzigen. Een prijswijziging wordt door Pulse20 twee weken voorafgaand aan haar klanten medegedeeld. De klant heeft het recht om de overeenkomst binnen vier weken na bekendmaking te ontbinden.
- Als de prijswijziging zoals bedoeld in lid 4 plaatsvindt op basis van het prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of voortvloeit uit de wet, zoals prijswijzigingen ter zake van BTW, heeft de klant niet de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden, tenzij de prijswijziging plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 5: Wijzigen en Annuleren Afspraken / Geldigheid rittenkaarten
- Klant maakt een afspraak met Pulse20 op locatie of online op de boekings-app. Pulse20 behoudt zich te allen tijde het recht voor om een afspraak om wat voor reden dan ook te wijzigen of te annuleren.
- Afspraken kunnen door de klant gewijzigd of geannuleerd worden tot 8 uur voor de afspraak. Wordt de afspraak daarna gewijzigd of geannuleerd dan wordt de sessie in rekening gebracht.
- Indien de klant verhinderd is op de afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient men de trainers hiervan op de hoogte te stellen door zich uit te schrijven via de boekings-app. Niet geboekte afspraken (van abonnementhouders) en niet bezochte afspraken worden in rekening gebracht.
- De geldigheidsduur van de rittenkaarten gaat in vanaf datum van aanschaf tenzij anders afgesproken. Een 10-rittenkaart is 5 maanden, een 20-rittenkaart 10 maanden en een 40-rittenkaart 20 maanden geldig. Tijdens vakanties loopt het abonnement door, maar abonnementhouders ontvangen na de proefperiode van 12 weken een vastgesteld aantal bonuslessen om gemiste lessen te kunnen inhalen. Indien deze lessen niet toereikend zijn kan men een rittenkaart tegen ledentarief aanschaffen. Alle door Pulse20 toegekende ritten kunnen variëren in duur van geldigheid en vervallen 12 maanden na inschrijving of wanneer het abonnement eerder wordt beëindigd. Rittenkaarten die naast het abonnement zijn aangeschaft, vervallen ook wanneer het abonnement wordt beëindigd.
- Voor feestdagen en vakantieperiodes wordt geen lidmaatschapsgeld gerestitueerd. Hetzelfde geldt voor andere sluitingsredenen die Pulse20 niet verwijtbaar zijn.
Pulse20 behoudt te allen tijde het recht om het rooster en/of de openingstijden aan te passen.
Artikel 6: Verplichtingen van de klant
- De klant dient wijzigingen in zijn postadres, e-mailadres, bankrekeningnummer of telefoonnummer tijdig aan Pulse20 mede te delen.
- De klant houdt zich aan de door Pulse20 gegeven instructies en volgt de aanwijzingen van de door Pulse20 aangestelde medewerkers op. Het niet naleven van deze verplichting door de klant geeft Pulse20 het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
- De klant is verplicht om een eigen SYMBIONT Tec Suit, die gehuurd wordt door de klant zelf bij SYMBIONT Nederland B.V. (https://www.symbiont360.nl/nl) en enkel via de Pulse20 studio kan worden gehuurd, te dragen tijdens de sessies. Alternatieve (EMS) kleding wordt niet toegestaan.
- Indien de klant zijn SYMBIONT Tec Suit vergeet mee te nemen kan men er een huren in de Pulse20 studio. Hiervoor wordt per keer een klein bedrag in rekening gebracht; dit dient voor aanvang van de sessie te worden gepind.
Artikel 7: Betaling
- Met het betalen van de eerste termijn geeft men toestemming voor de automatische incasso van tenminste drie contributietermijnen.
- Het lidmaatschapsgeld is bij vooruitbetaling verschuldigd en wordt door middel van automatische incasso elke incassomaand na de eerste betaling geïncasseerd. Wanneer deze incasso niet kan worden uitgevoerd ontvangt de klant een schriftelijke herinnering per mail. Wanneer het lidmaatschapsgeld de tweede keer weer niet kan worden geïncasseerd ontvangt het lid een schriftelijke aanmaning per mail en wordt het lidmaatschapsgeld verhoogd met € 10,00 administratiekosten. De klant krijgt dan 10 dagen de gelegenheid om alsnog de openstaande post(en) inclusief de administratiekosten te voldoen.
- Als het lid niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is Pulse20 bevoegd om de vordering ter incasso aan haar incassopartner uit handen te geven. Alle daarbij komende kosten worden op het lid verhaald met een minimum van 15% over het totale op te eisen bedrag.
- Als het lid niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, wordt het gehele door het lid aan Pulse20 verschuldigde bedrag, zowel de achterstallige maandelijkse termijn(en) als de tot en met het einde van de looptijd van de overeenkomst verschuldigde maandelijkse termijn(en), direct en ineens opeisbaar. Pulse20 heeft het recht om het totaalbedrag door middel van automatische incasso te incasseren.
- Pulse20 heeft bij een betalingsachterstand het recht het lid de toegang te weigeren en de overeenkomst te ontbinden.
- Als het lid geen gebruik maakt van de aangeboden sessies of daar fysiek niet toe in staat is, blijft het lid het lidmaatschapsgeld verschuldigd. Dit is slechts anders als het lid een door Pulse20 ondertekende verklaring omtrent het opschorten van betalingsverplichtingen kan tonen. Deze verklaring dient door het lid bij Pulse20 te worden aangevraagd. Het afgeven van de verklaring staat uitsluitend ter beoordeling van Pulse20.
- Pulse20 behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden, de daarin opgenomen huisregels en de openingstijden te wijzigen. Dit kan niet tot een teruggave van lidmaatschapsgeld leiden.
Artikel 8: Aansprakelijkheid
- Pulse20 is slechts aansprakelijk voor schade die de klant lijdt en die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan Pulse20 toe te rekenen tekortkoming. De aansprakelijkheid van Pulse20 is beperkt tot het bedrag waarvoor Pulse20 aanspraak kan maken op een uitkering van haar verzekeraar.
- Pulse20 is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van eigendommen, voor zover Pulse20 maatregelen heeft genomen ter voorkoming van schade aan of vermissing van eigendommen.
- De klant is tegenover Pulse20 aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en voor schade die voor rekening en risico van de klant komt.
- Het beoefenen van een EMS-sessie kan risico’s met zich meebrengen. Het volgen van activiteiten, die deel uitmaken van Pulse20, is geheel voor eigen risico van het lid. Pulse20 of diens coaches zijn niet aansprakelijk voor lichamelijk letsel of eventuele ongevallen.
- Pulse20 is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat hij is uitgegaan van door lid verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie, tenzij de onjuistheid of onvolledigheid van de gegevens hem bekend behoorden te zijn.
Artikel 9: Klachten
- Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, dient deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking per e-mail gemeld te worden aan Pulse20. Pulse20 dient de klager adequaat antwoord te geven. Indien een klacht gegrond is, zal Pulse20 de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Pulse20 en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
Artikel 10: Toepasselijk recht en forumkeuze
- Het Nederlands recht is van toepassing.
- Alleen de burgerlijke rechter die bevoegd is in de vestigingsplaats van Pulse20 neemt kennis van geschillen, tenzij dit in strijd is met het dwingend recht.
Artikel 11: Persoonsgegevens & privacy
- De klant voorziet Pulse20 vóór de eerste training van alle gegevens, waarvan Pulse20 aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Pulse20 neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in een geautomatiseerd systeem. Pulse20 behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Pulse20 zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.
Artikel 12: Huisregels in Pulse20
In de EMS-ruimte en kleedruimtes gelden de volgende regels:
- Klant dient zorgvuldig om te gaan met de eigendommen van Pulse20.
- Bij het vermissen van handdoeken en/of andere eigendommen worden deze aan klant in rekening gebracht.
- De klant vertoont geen ongewenst en/of onzedelijk gedrag, niet naar andere klanten toe en niet naar werknemers van Pulse20 toe. Bij constatering hiervan zal Pulse20 de klant verzoeken Pulse20 te verlaten. In dit geval is Pulse20 wel gerechtigd de volledige behandelprijs te innen.
- Er mogen geen meegebrachte etenswaren of dranken worden genuttigd. Bij constatering hiervan zal Pulse20 de klant hierop aanspreken.
- Het is uitdrukkelijk verboden om de apparatuur en behandelruimte op andere wijze te gebruiken dan waarvoor ze ontworpen zijn.
- Klant dient 5 minuten voor het afgesproken tijdstip te verschijnen.
- Indien de klant te laat komt terwijl de training al is gestart wordt deze niet meer onderbroken en vervalt automatisch het recht op de EMS-sessie. Indien de klant later binnenkomt dan de aanvangstijd en de coach staat al op het punt te starten, bepaalt de coach (in samenspraak met eventuele overige klanten) of men nog mee kan doen. Komt men later binnen dan de aanvangstijd terwijl er geen andere klanten zijn, dan bepaalt de coach of hij de EMS-sessie nog kan opstarten. In al deze gevallen kan geen aanspraak gemaakt worden op een inhaalles en de gemiste sessie wordt in rekening gebracht.
- Klanten dienen ten alle tijden de instructies gegeven door medewerkers van Pulse20 op te volgen. Klanten die geen gehoor geven aan deze instructies kunnen de toegang geweigerd worden.
Artikel 13 Overmacht
- Onder overmacht wordt verstaan omstandigheden die de nakoming van de verbintenis verhinderen, en die niet aan Pulse20 zijn toe te rekenen. Hieronder zullen (indien en voor zover deze omstandigheden de nakoming onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken) mede zijn begrepen: o.a. stakingen in andere bedrijven dan die van Pulse20, een algemeen gebrek aan benodigde apparatuur en andere voor het tot stand brengen van de overeengekomen prestatie benodigde zaken of diensten, niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers, trainers of andere derden waarvan Pulse20 afhankelijk is en algemene vervoersproblemen. Tijdens overmacht worden de levering en andere verplichtingen van Pulse20 opgeschort.